160 dagen van huis, Brazilië - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Mitsy Zalm - WaarBenJij.nu 160 dagen van huis, Brazilië - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Mitsy Zalm - WaarBenJij.nu

160 dagen van huis, Brazilië

Door: Mitsy & Marcus

Blijf op de hoogte en volg Mitsy

29 Maart 2015 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Hola Familie en vrienden,

Na México zijn wij gevlogen naar São Paulo, Brazilië.
Vanaf toen is het backpacken echt begonnen. Zelf koken, op zoek naar een Hostel en "zo nu en dan" ons kleding met de hand wassen.
Maar voornamelijk ervaringen rijker worden! Onderweg ontmoeten we talloze nieuwe mensen/vrienden, uit alle landen.
Voornamelijk Duitse, Franse, Engelse en Australiers.
We delen ervaringen uit en maken het een stuk gezelliger met ze alle. We moeten immers dezelfde badkamer/slaapkamer vaak delen!

Brazilië is het grooste land van Zuid-Amerika, waar wij 62 dagen doorheen hebben gereisd.
Het is in ons ogen een rijk land. Maar wel een land dat in ontwikkeling is met een groter toekomst voor zich.
Zij hebben het WK 2014 achter de rug en de Olympische Zomerspelen 2016 op komst. Waar er voor- als tegenstanders zijn.
Zo hebben wij een plek gezien waar er met grote witte geschilderede letters: FIFA GO HOME! geschreven stond.

Met name in de stad is het verschil duidelijk tussen arm en rijk. Mannen,vrouwen en kinderen zie je dag en nacht
op straat lopen of liggen op een uitgevouwen kartonnen doos.
De hele reis hebben wij ons veilig gevoeld en Mitsy voelde zich minder bekeken, in vergelijking met México.
Brazilianen verschillen enorm, er is niet één soort. Bruin, zwart,blond harige en verschillende tinten zijn overal.

Voor 3 maanden in México hebben wij z.v.m. Spaans proberen op te pakken. Daar willen wij gebruik van maken in de rest van onze reis.
Echter spreken zij hier in Brazilië Portugees haha. Niet te min, hebben wij ons voornamelijk dankzij het Spaans kunnen redden, want de meeste spreken geen Engels.

Aan het begin van onze reis, hebben wij mooie tips gekregen van onze Braziliaanse vriendin, Thaisa.
Zo zijn wij vanaf São Paulo, voornamelijk langs de kust omhoog gaan rijden, met als doel om met Carnaval in Rio de Janeiro te zijn.

We hebben dagen gehad dat het +/- 30 graden kon zijn, maar ook dagen van tropische regenbuien.
Maar zo warm als met Carnaval, was soms niet uit te houden.
Met Carnaval zijn wij elke dag naar een Bloco (straatfeest) geweest, waar de leukste voor ons op Copacabana strand was.
Muziek, dans, gezelligheid en bier. Maar wanneer het even te warm werd namen we een duik in de zee en keerden afgekoeld terug!

In Rio hebben wij zowel toeristische als non-toeristische plekken bezocht, zoals het Christus beeld of een voetbalwedstrijd in één v.d. grootste
voetbalstadions ter wereld, Maracaña waar Pelé in 1969 zijn 1000e goal scoorde. Maar ook andere delen rondom de stad, waar het soms overal naar plas rook en je daar
gauw genoeg weer weg wilden. Wat ook een atractie rit was, was de metro. Waar het soms overvol zat en je zou denken dat er echt niemand meer bij kon.
Maar als er bijv. 2 moesten uitstappen, werkten er wel 6 anderen zich naar binnen.
Rio met carnaval was een atractie.

Na Rio was de planning om naar het zuiden van Brazilië te gaan, ons eerste stop een eiland genaamd: Ilha Grande.
Het eiland heeft vele stranden met blauw helder water, bergtoppen, watervallen en is een bescherm gebied.
Daar hebben wij over de 18 uur door de bossen van het eiland gehiked, waar je o.a. brulapen kon zien en horen.

Ondertussen was er een ander planning al weken aan de gang.
Mitsy werd op 02 Maart 2015 door haar ouders verrast voor haar 21e verjaardag. De komende 17 dagen zijn wij samen per auto gaan reizen.
Langs de kustlijn naar het Noorden van Brazilië met als begintpunt São Paulo, eindpunt Salvador, een rit van over de 2000km.
Deze 17 dagen was puur genieten, rijden door Brazilië, eten in een restaurant en slapen in een Hotel, waar we hier en daar ook in een Hostel overnachten.
Maar wat mooier was, waren de plekken die we hebben bezocht. Zelf beslissen wanneer je weg ging rijden, stoppen, eten enz. Het was geweldig!
Eenmaal in Salvador zijn zij terug naar huis gaan vliegen en wij met het vliegtuig naar een eiland in het zuiden genaamd, Florianópolis.

Onze eerste lange bus rit duurde 16 uur naar een plek genaamd, Foz Do Iguaçu. Een dubbeldekker met laminaat en stoelen die ver naar achter konden leunen en
waar we voldoende ruimte hadden voor onze benen, sterker nog; wifi gratis. Een comfortabele rit naar
een plek dat aan de grens ligt van Paraguay en Argentinië. Een plek dat meest bezocht wordt vanwege zijn watervallen.
Wij hebben de watervallen ieder een dag bezocht vanaf de Braziliaanse en Argentijnse kant.
Zeker éen van de allermooiste plekken die wij ooit gezien hebben, een prachtig beeld of Mother Nature.

De volgende bestemming zou Argentinië zijn, maar sinds kort geleden hebben wij besloten om eerst Uruguay te bezoeken.
Vandaag vertrekken wij richting Uruguay met een busrit van 18 uur tegemoet. De koekjes hebben wij al ingeslagen!

Brazilië was voor ons een geweldige ervaring, een prachtig land met veel bezienswaardigheden.
Nog zo veel dat we er voor terug zouden willen/moeten komen!

We zijn volop aan het genieten en nog niet van plan om richting NL te komen, maar we blijven contact houden.

Uruguay here we come!

Saludos desde Brazilië xx

Mitsy & Marcus

• 29 Maart 2015 - 10:45

Willem Van Leeuwen:

Hey kanjers ,

Wat een fantastisch leuk verhaal en belevenis zeg.
    Dit zou iedereen moeten doen...
    Geniet er samen lekker van en veel succes!

Groet willem en magda

• 29 Maart 2015 - 12:19

Helma:

Hoi kanjers...!!! Ja we hebben een hele bijzondere reis gehad met z'n vieren. Aad en ik hebben er echt enorm van genoten!
    Jullie reis gaat nu weer verder, ga er van genieten van al het moois wat jullie nog te zien krijgen.

Dikke kus Helma

• 29 Maart 2015 - 20:05

Berna En Theo:

Hoi toppers! Gaaf verslag!! Fijn dat jullie ons op de hoogte houden!
    Veel plezier in Uruguay!! Liefs xx♡♡

• 30 Maart 2015 - 16:12

Jacqueline:

Leuk weer eens een reisverslag te lezen....met prachtige foto`s die zo in een tijdschrift kunnen....en te weten dat het nog steeds genieten is daar in Zuid Amerika!
    Wat een verrassing dat Mitsy`s ouders kwamen en jullie met elkaar genoten hebben! Nu is dan Uruguay aan de beurt...wat een rijke ervaringen doen jullie op...geniet er maar van!
    En proficiat met de verjaardag vandaag van Aaron!!!
    Veel liefs en goeds,
    Jacqueline

• 01 April 2015 - 19:21

Aad:

Hee Marcus je vergeet te vertellen van de poep die je over je heen kreeg!
    Groetjes Aad

• 02 April 2015 - 17:05

Marijke:

Ja, jullie lijken je hart verloren te hebben aan deze prachtige zuid-amerikaanse landen!
    Wat een verrijkende ontmoetingen, ervaringen en natuur-belevenissen!
    Mitsy, wat een super-kado dat jouw ouders kwamen!
    Marcus, gisteren stuurde ik jou een mailtje en dacht dat jullie in Argentinie waren nu...
    maar het wordt dus Pasen vieren in Uruguay!

Veel liefs en we blijven jullie supporten! Marijke

• 04 April 2015 - 14:40

Angela:

Hey globetrotters Marcus en Mitsy,

Zojuist jullie geweldige verslag gelezen, ik zie het al helemaal voor me. Jullie twee met rugzak
    genietend van de prachtige omgeving. Leuk dat we jullie nog even live hebben kunnen zien
    op skype op Aaron zijn verjaardag. Inmiddels zitten jullie dus in uruguay, blijf genieten van
    natuur, nieuwe vrienden en van elkaar.

Veel liefs,
    Angela
    En oh ja, natuurlijk een dikke kus van Eline!