345 dagen van huis, De Verenigde Staten - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Mitsy Zalm - WaarBenJij.nu 345 dagen van huis, De Verenigde Staten - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Mitsy Zalm - WaarBenJij.nu

345 dagen van huis, De Verenigde Staten

Door: Mitsy & Marcus

Blijf op de hoogte en volg Mitsy

05 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Denver

Van Zuid-Amerika naar Noord-Amerika.
Van Spaans spreken naar het Engels.
Vanuit Colombia vlogen we in op Fort Lauderdale, Florida.
Omdat we later op de avond aankwamen besloten we de eerste nacht in een Hostel ter Fort Lauderdale te verblijven,
waar we de volgende morgen in een Hostel at Miami Beach zouden overnachten de komende dagen.
S'avonds wezen uit eten en een drankje erbij. Wat ons even deed beseffen dat we in Amerika waren. Doordat ze ons om ons ID vroegen (21+)!
Na de 1e nacht zijn we per fiets langs het strand gaan fietsen, het was prachtig, soms leek het of je in zo'n Hollywood film zat.
Aangekomen bij ons Hostel at Miami Beach was het vrij snel richting het strand!
Het was 40c dus een duik in de zee was genoodzaakt. Onderweg naar het strand viel ons iets op, o.a. de enorme hoeveelheid sportauto's.
Range Rovers, Porsches, Hummers, Ferrari's, Lamborghini's overal zagen en hoorden we ze rijden.
Het was dan ook niet voor niets dat we 2x zoveel voor een slaapplek betaalden dan elders in Zuid-Amerika.
A must als je daar bent, is een bezoek aan Mango's Tropical Cafe, muziek, drankjes en shows all night!
Toen we langs al die diverse restaurantjes/clubs liepen, viel ons oog op die 1Liter Margarita cocktails
die ze overal verkochten, ook a must try! Mitsy aan de 1Liter Piña Co Lada en Marcus de 1 Liter Strawberry Margaria, oelala!
Een mooie afsluiter van Miami Beach, want na zon, zee en strand zijn we dieper naar het centrum van Miami vertrokken.
Waar we het weekend hebben mogen verblijven met geweldige vrienden, Adam, Christine & Baby Jaylah Yormack.
Die ons van harte welkom heten en ons een fantastische verblijf hebben gegeven. Our thanks go out to them, we love you guy's and think
you are wonderfull people and you have a lovely family, we can't wait to see your expected 2nd Baby Yormack!

Na een week in Miami was het op 13 July tijd om terug te keren naar Denver, Colorado.
Met terug bedoelen we, de stad waar Marcus geboren is in 1993.
7 jaar later in het jaar 2000, kwam hij naar Nederland, waar hij wederom 7 jaar later in het jaar 2007 voor het eerst weer
terug in zijn geboortestad was, nu 8 jaar verder heeft hij weer Denver kunnen bezoeken, maar dit keer samen met Mitsy We kwamen rond 23:45 aan, waar we opgehaald werden door Vincent, de oudere broer van Marcus. Wat leken/lijken die twee op elkaar zeg!
Hij bracht ons naar het huis van John & Tina, waar we de komende 3 maanden zouden gaan verblijven.
Ze kennen Marcus vanaf zijn geboorte en Tina is Nederlandse en komt ook uit Den Haag!
Our thanks also go out to you, for letting us feel like home all this time, it was funny to have Dutch/English conversations here and there haha.

Het zou de komende twee weken afwachten worden, want Marcus zijn 2 jongere broertjes kwamen ook voor de zomer naar Denver.
In de tussentijd zijn we vele keren met Vincent plekken gaan bezoeken in en rondom de stad.
O.a. downtown Denver, waar Mitsy het op nam tegen een wild vreemde jongen die een potje Ping-Pong tegen haar wilde spelen, Mitsy won!
Zo stonden er midden in de stad diverse speeltafels waar je gebruik van kon maken, erg leuk!
We zijn verliefd geraakt op Daisy & Smokey, de twee honden van Vincent die we al snel hebben leren kennen.
Daisy is een volbloed Pitbull, de verhalen die we kennen maakte ons bang, maar wat is ze een schat van een hond, de liefste!
Hier en daar hebben we een zakcentje kunnen verdienen, bijv. met grasmaaien en flagstone leggen. Thanks to Tucker that gave us that oppertunity, a stranger for us at 1st,
but we learnd she is a beautifull, kind and lovely woman, that became a dear friend of ours, thank you!

Het geld moest verdiend worden, dat om later het geld te kunnen uitgeven!
Vincent houdt van Country, Rodeo's en alles wat er bij hoort. Hij nam ons mee naar een bekende club genaamd The Grizzly Rose, waar een Country
band live kwam spelen en wij erbij waren! Het was geweldig om mee te maken, het was typisch Amerikaans en wederom iets wat je in een Hollywood film zou zien.
Colorado is Spaans voor Color, red. Niet voor niets die naam, we zijn the Red Rocks gaan bezoeken, waar we een geweldige memoriaal tegen kwamen van de geweldige zanger, John Denver.
Meer in het noorden hebben we een tour kunnen nemen van Coors Light Beer, een bier brouwerij waar we meer dan genoeg gratis bier konden proeven!
Een bezoek dat te verwachten stond, was een bezoek aan The Ranch, waar Vincent veel tijd doorgebracht heeft. Hier hebben ze paarden/stieren die ze opvoeden voor de Rodeo's.
Ook hadden we het plezier om hun baby Pitbulls vast te kunnen houden, aaah. We hebben hier toen voor het eerst iemand een stier zien rijden, waar het hier nog oefenen was en de
rodeo nog te wachten stond. Niemand raakte dit keer gewond, maar de gevolgde rodeo's die we gezien hebben, daar zijn behoorlijke klappe gevallen!
Zo hebben we niet veel later onze eerste rodeo mogen bijwonen, waar Vincent aan deelnam en stier is gaan rijden. Marcus kreeg de eer om hem te helpen waar nodig was voordat ze het hek loslieten en
het allemaal begon.

Een minder gevaarlijk bezoek, was een bezoek aan, a garage sale zoals ze dat noemen. Iets wat je alleen bij ons op een inmiddels Koningsdag ziet.
Hier hebben ze elk weekend garage sales. Mensen die hun goedjes willen verkopen vanuit hun oprit/garage. Kijken kijken, maar niks kopen voor ons. Wij hielpen wel bij de verkoop.
Het was toen dat we het andere deel van de family Yormack ontmoeten, Coni,Barry and Brian Yormack. We hielpen Brian met het verkopen van zijn spullen.
De Yormacks zijn meer dan vrienden, zoals Brian het zelf verwoorde; Marcus is to me, my younger brother.
Zo hebben we het ook aangevoeld, een familieband dat over de tijd nog sterker gegroeid is.
Our greatest thank you goes out to you Yormacks. You have done a lot for us during our stay and therefor we
had a great summer and made great memmories, thank you!

We trokken vooral de eerste paar dagen/weken met Vincent op en tourden rond met John & Tina.
Maar meer familie van de Garcia's werden verwacht, Aaron & Raymond stonden op het punt te arriveren!

................................................

We hete hun van harte welkom, het was 10 maanden geleden dat we hen voor het laatst gezien hebben.
4 broers waren wederom herenigd met ze alle, maar sinds het jaar 2000 dat ze met ze alle in Denver tegelijk waren.
De jongste 2 gingen al snel per auto voor een week met hun vader op vakantie naar México. In die week was voor ons als hoogtepunt,
het bijwonen van een prof. honkbalwedstrijd in een thuiswedstrijd van The Rockies (Denver's ploeg). Waar we kaartjes gekregen hadden als cadeau van een gezin
die we kort daarvoor ontmoet hadden. Zij en haar man zijn voor 1 jaar, 2 uitwisselingsstudenten in huis gaan nemen, 2 dames, waarvan 1 uit Japan en de ander uit Alphen a.d. Rijn, NEDERLAND haha!
Na de terugkomst van de jongere broertjes gingen de remmen los, voornamelijk met het spel, RISK! We hebben dat spel avonden en uren met elkaar gespeeld, waar Raymond, de jongste uiteindelijk Koning RISK werd!
Marcus zijn 22e verjaardag stond eraan te komen en daarvoor had zijn gezin een groot verassing geregeld. Na een geweldige daytrip naar de Rocky Mountains, waar we zijn gaan hiken en zelfs op een hoogte kwamen
waar nog sneeuw lag! Kwamen we s'avonds bij de familie Yormaks om te dineren. Marcus kreeg een brief van thuis in zijn handen, waar hij het hardop begon te lezen.
Waar vervolgens de verassing tevoorschijn kwam, zijn zusje (engel) Eline kwam roepend naar buiten; VERASSING!
Het was een geweldig moment, zijn moeder en zusje kwamen tevoorschijn en Marcus was zo happy hun weer te zien.
Na een paar cocktails was een de komende 3 weken aankijken. We zijn gezamenlijk oude vrienden van hun gaan bezoeken, een aantal keren wezen uit eten en daytrips gaan maken, met als favoriet naar The Garden of the God's.
Een prachtig wandeling door diverse rotsformaties waar we gezamenlijk in een minivan ons vervoerden. Gelukkig op de terugweg, maar autopech kwam ook even langs!
Bijna thuis, troffen we onszelf langs de snelweg waar de auto weggesleept moest worden vanwege motorische redenen. Aan het einde van de dag keken we terug op een mooie dag.

Lang zal hij leven in de glor-i-aaaaa! Hieperdepiep Marcus is 22!
Een ontbijtje op bed, cadeaus die uitgepakt mochten worden en zijn familie om hem heen.
Eén van de cadeaus van een nodige dagje shoppen haha, tijdens het reizen is vrijwel 8/10 van zijn kleding kapot of versleten.
Dus nieuwe T-shirts, boxers, broeken en schoenen en zelfs zijn tas zijn aan de orde gekomen.
S'avonds met ze alle zijn lievelings gegeten, BBQ RIBS! Een verjaardag om niet te vergeten #16 Aug. 2015

Maar school en werk zou voor hen snel weer beginnen. Moeders, broertjes en zusje zouden terug naar Nederland gaan vliegen.
We hebben veel tijd met elkaar doorgebracht en mooie herinneringen gemaakt. Marcus heeft zelfs het gevoel dat ze nooit eerder zo'n goede
band gehad hebben als nu.

...............................................

De maanden July en augustus waren snel voorbij gegaan en met het vertrek van hen gingen we de laatste maand van ons verblijf in, september.
Hier en daar een klusje, met ons grootste project die Flagstones leggen, we zijn heel blij met het eindresultaat. Maar naast de klusjes zijn
we meer plekken gaan bezoek zoals Estes Park, waar we een groot groep Elk (grotere herten) van een steenworp gezien hebben, midden in een dorpje. Het was prachtig
om ze van zo dichtbij te kunnen zien.
De US Open, tennistoernooi dat in New York gehouden werd ging ons ook niet voorbij, waar Mitsy met trots stond te kijken naar de wedstrijd van haar clubgenoot, Kiki Bertens.
Die een wedstrijd speelde tegen de enige echte, Serena Williams!
Meer rodeo's van Vincent en meer party, waar we als VIP te gast waren op een Red Chili festival. Waar Marcus in een rij stond voor gratis bier en taco's, stond hij te praten met een
vriend over thuis. Waar vervolgens een man die achter hem stond hem aansprak met, aangenaam, ik kom uit Groningen! Haha bleek het de manager te zijn van alle muziekapparatuur die nodig was voor die fest.
Zo zijn wij naar een reservaat gegaan waar diverse dieren te zien zijn die vrij rondlopen zoals, Bizons, Coyotes, Herten en meer. Waar we een groep van 4 Nederlanders tegenkwamen, dit keer uit Nijmegen!
We zijn zo verbaasd geraakt hoeveel Nederlanders we tegengekomen zijn in Colorado, er is zelfs een stad in Colorado dat NEDERLAND genaamd is!
Met nog maar enig tijd in Colorado, wilde we nog meer van de bergen zien. Daarvoor zijn wij eerst met Tina in Boulder geraakt.
Hier hebben we een prachtig hike gemaakt door de bergen, waar we tijden het hiken een ZWART eekhoorn tegengekomen zijn. Na het zien van 10000 bruine eekhoorns hadden we geen idee dat die bestonden!
Snel erachteraan gerend en geprobeerd hem op film te krijgen haha, a beauty dat die was!
Een ander trip was door Glen Wood Canyon, samen met Vincent en Tucker waren we de bergen in gereisd. Hiken naar hanging lake, een prachtig beeld van natuur met blauw water.
Achteraf zijn we beland in the natural hot springs, warm natuur bron water waar we heerlijk hebben kunnen bijkomen.

Tucker wilde graag voor ons een BBQ RIBS feestje geven na het afmaken van de Flagstones. DAT MAG NATUURLIJK!
Waar we naast een BBQ een kampvuur hadden gemaakt en een typies Amerikaans snack probeerden (SMORS). Honing cracker, belegd met chocolade en een marshmallow die net boven het kampvuur gehouden is,
afgemaakt met nog een honingscracker on top, Mmmmm heerlijk!

Het werd weer tijd om een aantal museums te gaan bezoeken. We waren met ze twee de stad in geweest om het 1 en ander te gaan bezoeken.
Met als start het gebouw van de staat Colorado, waar we na een uur wachten konden beginnen aan een tour door het gebouw. Geen 10 min. later gaf Mitsy aan zich niet lekker te voelen.
Ik hield haar vast en gaf aan dat ze moest gaan zitten. Dat was al te veel en geen 10 sec. later viel ze flauw! (Dit was de 4e keer dat ze flauw was gevallen, zonder dat we het eerder hebben laten checken)
Het was een overheidsgebouw dus agenten, ambulance personeel waren al paraat.
Mitsy werd wakker met allerlei mensen om haar heen, een beetje in shock natuurlijk. Maar ze kreeg goede zorg. Na het checken wilde de paramedics haar meenemen naar het ziekenhuis voor controle vanwege haar zeer lage bloeddruk.
Dat leek ons een goed idee. In plaats van de gratis OV. binnen de stad namen we een ambulance naar het ziekenhuis haha.
Eind goed al goed, na een paar buisjes bloed bleek ze gezond en well te zijn. Ze is gevoelig ervoor en moet vaker zitten, water drinken en producten met zout eten.

Omdat we door het ongeval onze tours niet hebben kunnen doen die dag, zijn we na het bijkomen, de volgende dag het nog eens gaan proberen!
We hebben een leuke dag gehad na het bezoeken van het overheidsgebouw, een geld museum en een tour door Hammond's Candy Factory!

30 Sep. begon snel eraan te komen, afscheid nemen van vrienden volgden.
Doei doei, bye bye hebben we gedag gezegd, wetend dat we zeker terug willen komen, want er valt zo veel meer te beleven, hier en buiten de staat van Colorado!
We hebben enorm genoten van Amerika. De mensen zijn onwijs vriendelijk hier, de service en klantvriendelijkheid binnen bedrijven is geweldig.
Dat vooral te zien was in het restaurant waar we onze laatste avondmaal gegeten hebben.
Getrakteerd door Tucker, samen met haar en Vincent hebben wij gegeten bij Ruth's Grill, waar we de ongelofelijke heerlijkste STEAK hebben gegeten, het lekkerste stuk vlees die we ooit
geproefd hebben, wat je soms op tv hoort, hoe eten in je mond wegsmelt.... dat gebeurde!
Cheescake and a crémeboule als toetje en het was perfect. Een heerlijk, gezellig afscheid diner.

México is het land waar we als volgt heen zullen gaan. We hebben het idee om daarna door te reizen naar Costa Rica en Panama, als we lucky zijn
dan bezoeken we ook een vriendin in Aruba! We denken niet voor 2016 terug te zijn, maar we komen wel steeds dichterbij thuis!
Inmiddels 11 maanden van huis, 20 okt. 2015 zijn wij 1 jaar weg, de tijd is voor ons in ieder geval gevlogen.

We zijn happy, we zijn gelukkig, we zijn samen <3
Once more to all that made this great summer time in America for us came true, thank you!

Saludos desde Ustados Unidos!

Xx Love,

Mitsy & Marcus

Om foto's te zien, zie: https://goo.gl/photos/W7CdVUvDDDRwJwdF9

• 05 Oktober 2015 - 22:51

Berna Van Gaalen:

WOW wat een mooi verhaal weer, jullie beleven zooooooveeeeel!!
    Superleuk om te lezen!! Fijn dat jullie samen zo genieten!
    Veel plezier in Mexico, Costa Rica en Panama en ms Aruba.
    doe voorzichtig maar geniet volop!!
    Lieve groetjes uit Naaldwijk!!
    xxxxxxxxxx

• 07 Oktober 2015 - 14:25

Helma:

Wat is het weer een mooi verhaal geworden zeg!!!!!

Nu zijn jullie weer terug waar jullie gestart zijn.... bij de mensen thuis die jullie de spaanse taal hebben geleerd.
    Maar nu met heel veel reisverhalen.... zo bijzonder!!!!
    De foto's heb ik gekeken....super gaaf!!!

Geniet lieverds, ik hou van jullie!!!

• 13 Oktober 2015 - 16:47

Jacqueline:

Lieve Mitsy en Marcus,
    Geweldig weer zo`n leuk verslag te lezen met alles wat jullie weer ondernomen en beleefd hebben...speciaal de tijd in Denver spreekt mij natuurlijk aan, daar ben ik ook 3 keer geweest!Wat geweldig dat jullie toch zoveel leuke en lieve mensen ontmoeten ook!
    Wat is dit jaar snel gegaan...en jullie gaan gewoon nog verder, zelfs naar Aruba misschien!!!
    Veel plezier en ik ga nu eerst de foto`s bekijken!
    Veel liefs en geniet nog maar,