195 dagen van huis, CHILI - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Mitsy Zalm - WaarBenJij.nu 195 dagen van huis, CHILI - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Mitsy Zalm - WaarBenJij.nu

195 dagen van huis, CHILI

Door: Mitsy & Marcus

Blijf op de hoogte en volg Mitsy

02 Mei 2015 | Chili, Santiago de Chile

Na een prachtige busrit vanuit Argentinië, arriveerden wij aan de grens van Chili, het langste land ter wereld.
Zoals gewoonlijk duurden het langer voordat Marcus zijn stempel kreeg, waar Mitsy binnen een paar seconden klaar was.
Ook moest de douane hond op commando even aan Marcus zijn rugtas ruiken... Check, check, dubbel check en we mochten verder.

We bezochten als eerst Santiago, op de 4 na grootste stad van Zuid-Amerika/hoofdstad van Chili.
Dat gelegen ligt rondom bergen met smogvorming boven de gehele stad.
We hadden vanuit onze hostel een mooi uitzicht over het centrale plein, waar we nooit eerder een plein zo druk bezocht zagen als hier.
Een walking tour door de stad wilden we niet missen, waar we wederom geboeid raakten over de geschiedenis van het land.
Dat net als Argentinië te maken kreeg met een militaire coupe waar in die periode mensen zijn ontvoerd, gemarteld en verdwenen.

Valparaiso, een klein uurtje van Santiago vandaan, dat gelegen ligt langs de kust van de Stille Oceaan.
We kwamen hier naartoe om Viña del Mar te bezoeken, de dichtsbijzijnde badplaats.
Echter was het geen strand weer, het was bewolkt, voornamelijk vanwege de uitbarsting van de vulkaan Calbuco, ten zuiden van Valparaiso.
Via een aantal kabelbaantjes kwamen wij op mooie plekken boven de stad, waar we ontelbare graffiti kunstwerken zagen.

Al snel namen we een busrit naar de volgende stad, La Serena.
Een mooie stad waar we makkelijk in contact kwamen met locale mensen op straat.
We bezochten Isla Damas, een Nationaal Reservaat. Waar we een boottrip namen naar verschillende eilanden
en verschillende dieren zagen zoals zeeleeuwen, pinguïns en dolfijnen!
Een ander bezoek was naar Elqui Valley. Waar we een bijzondere tour boekten, een Astronomic Tour waarbij we de sterren en de maan
konden bekijken via een grote telescoop op één van de beste plekken ter wereld.
De foto van de maan die we toegevoegd hebben is gemaakt met de Iphone van Mitsy via de telescoop waar wij doorheen konden kijken!

Waar we lang naar uitkeken was een bezoek aan San Pedro de Atacama, dat gelegen ligt in de droogste woestijn ter wereld!
We dachten leuk te doen en een fiets te huren, om door de woestijn richting Valle de la Luna (Vallei van de Maan) te fietsen.
We hebben een tocht van 30km overleefd, maar het was zwaarder dan verwacht!
We gingen op zoek naar een tour naar Salar de Uyuni, Bolivia. Een 2 nachten, 3 dagen tour vanuit San Pedro, waar je langs
verschillende gekleurde meren, bergtoppen, rotsformaties en zoutmeren komt.
Je hoort verschillende verhalen rondom deze tour, waar je blij moet zijn als je chauffeur niet drinkt gedurende de tour.
Dit wordt duidelijk in ons reisverslag van Bolivia, het volgende land!

• 25 Mei 2015 - 16:18

Nel:

Hé reizigers. Mooi verhaal weer. Die foto van de maan hebben wjj toen ook gemaakt via de telefoon. Xx

• 25 Mei 2015 - 16:24

Helma:

Leuk verhaal!!
    Ja,...... dat fietsen is natuurlijk wel zwaar, jullie conditie is natuurlijk niet meer zo goed haha!!

• 25 Mei 2015 - 18:00

Monica Van Loon:

Lieve Mitsy en Marcus,
    Zo te lezen biedt jullie reis a,elke keer weer nieuwe ontdekkingen...
    Ik lees de verslagen met veel plezier, en leer op afstand ook een beetje mee.... van het gebied waar jullie zijn.... en de mensen die daar( onder veschillende de omstandigheden) leven.

• 25 Mei 2015 - 21:23

Berna Van Gaalen:

Lieve reizigers, weer superleuk om jullie verslag te lezen, hou vol hoor , want zo reizen we op afstand met jullie mee! Geniet van alles en van elkaar!
    xxxx Berna

• 27 Mei 2015 - 15:03

Shelley En Dave:

Lieve m en m,

Wat een prachtig verhaal, en wat een geweldige avondturen!@
    Jullie reizen samen over de wereld en zien de gekste dingen
    De mooiste landschappen en maken iets mee wat voor het
    Leven getekend is! !

Jullie zijn een prachtig stel en het is duidelijk aan de verhalen
    te zien hoe jullie van elkaar genieten! !

Het leven lacht jullie toe! !

Bedankt dat je dit mooie verhaal met ons wil delen! !!

Love you sister

Xxx shelley en dave